allt och lite till!

Hejsan hoppsan fina människor! :D

sorry att jag är så seg på att skriva,
men jag har ganska fullt upp i skolan
och på helgerna ^^

men denna veckan är riktigt chill, så jag kanske kan skriva lite mer
denna veckan! :)

helgen har varit kanon,
har äntligen fått tag på en ny mobil och är RIKTIGT nöjd med köpet! :D
har även hängt med släkten typ hela helgen,
sjuukt mysigt! :D

på lördagen så drog vi in och shoppade lite med vår yngsta kusin Esther,
världens mysigaste och busigaste lilla 5 åring ska jag bara säga :D
sen så drog vi till avslutnings mötet för Lovsång 2011 i Kungsporten,
som är en lovsångskonferens som bl.a. min morbror Tia, Esthers pappa,
medverkade i :)

på söndagen så firade vi min morbror Tia, som fyllde 40 år :)
mycket härlig dag, med alldeles för mycket matr för min del,
och sjuuukt god efterrätt! :D

dagen idag har varit toppen,
har inte hänt något speciellt, utom att vi kollade på film
och jag spelade fiol..
en ganska vanlig dag, men idag har jag kännt en sån oändlig glädje!
jag vet inte vad det har varit :D

Har hängt ganska mycket i kyrkan i helgen,
bl.a. på fredagen så kom min fina Annie till mej efter plugget! :D
och vi hade aaaaas mysigt! :D fikade, skrattade, snackade och hängde bara typ ;)
sen drog vi till 19.07 i allianskyrkan på kvällen, och hängde lite med folket där :)
riktigt trevlig dag i fredags! :)



I helgen har jag också verkligen insett (har insett det innan, men inte riktigt så mycket som i helgen)
vilken tur jag har.
Jag har så sjukt underbara kompisar och underbar släkt så jag nästan bubblar över
av tacksamhet och glädje att jag har dom!
Jag har helt enkelt allt, och lite till, för att jag ska känna mej underbart glad! :D
Gud ger mej glädje!
asså, det är sjukt,
tänk vad mycket vi har som vi glömmer tacka för?
det började jag tänka på igår kväll,
tänk vad vi har mycket!
ibland tänker vi lite för mycket på vad vi inte har, och låter det ta över våra tankar,
istället för att vi ska vara tacksamma för hur mycket vi har..

jag började inse att jag borde vara gladare för vad jag har och inte sur över vad jag inte har.

så det var lite tankar jag fick i helgen.. plus att jag igår läste en liten berättelse i min andaktsbok,
och den var jättebra!

Den handlade om en familj, som bestod av en mamma, en pappa, två söner och en dotter.
De brukade alltid åka till sitt sommarställe på sommarhalvåret, och just nu var de påväg dit.
När de hade parkerat bilen så sprang barnen iväg för att leka med sina kompisar,
och de lovade att vara tillbaka halv 8, för då skulle de, som alltid, äta kvällsmat tillsammans.
När klockan var runt halv 8, så satt mamma, pappa och de två pojkarna vid bordet.
Men den lilla flickan syntes inte till, så pappan gick ut och började leta.
Han kollade hemma hos alla hennes vänner i trakten, men hon fanns ingenstans.
Till slut kom han på: tänk om hon är vid havet!
Han sprang ner till havet, och fann flickan där. Hon stod där helt själv och kastade något
i vattnet. Då kom pappan på att det hade varit storm, och som efter varje storm,
låg det tusentals maneter längs hela strandkanten, och flickan stod och kastade i maneterna igen.
-Alla sitter och väntar vid matbordet, vi skulle ju äta vid halv 8, och nu är klockan åtta, vad gör du här?
Flickan böjde sej ner och höll upp en manet framför honom, och sa:
-Kolla på honom, han skulle dö om han hade legat kvar här, men eftersom att jag slänger tillbaka honom,
så lever han. Jag vet att jag inte kan hjälpa alla, men jag kan hjälpa några.
Pappan började sedan hjälpa flickan att kasta i maneter, och efter ett tag gick de hem och åt.

Ingen kan hjälpa alla, men alla kan hjälpa någon!
Det är ju bättre att göra något, istället för att inte göra någonting alls.

tänk på det ni ;)


Pussss fina ni! :*


Gud välsigne er!


// Fia :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0