ES1d.

Hej på er fina ni! :)
 
hoppas skolstarten varit go för er och att ni alla mår bra,
det gör jag pga skolstarten konstigt nog^^
va inte övertaggad första skoldagen kan jag inte påstå,
även om jag skulle gå en linje där jag skulle få utvecklas inom områden jag älskar och ha kul osv.
så hade jag inte inställningen "GAAAH VA KUL DET SKA BLI!!!!!"
jag var inte jättepepp.
 
när jag kom in i skolan däremot kändes allt naturligt på något sätt,
visst, jag va lite nervös för att träffa klassen,
men allt kändes gött på något sätt.
Om ni gått in i PB i Jönköping någon gång förstår ni hur jag kände;)
man blir accepterad. direkt!
 
Det är något speciellt med det,
det va nästan som en chock för mig när jag för första gången gick in på peset,
inga bitch blickar, inga klagomål om klädstil, inga konstiga kommentarer,
alla är sig själva och accepterar varandra.
Det va speciellt.
 
Det kändes för en gångs skull som om modeindustrin lagts ner och världen blivit sjukt go!
Alla är sig själva, andra accepterar det, de slänger inte skönhetsprodukter i skallen på varandra,
de bryr sig inte om att den de pratar med ser helt och hållet ut som en "motsats" till sig själv,
alla är bara med varandra och har det gött och accepterar varandra. Fattar ni hur gött det är att gå på en skola där det är så eller??
 
Sen träffade jag och lärde känna min klass. GAH!
SÅ UNDERBARA MÄNNISKOR! :D
Alla har så sjukt härliga personligheter och är jättehärliga,
och då menar jag verkligen ALLA.
 
jag tycker om min klass. jag älskar min klass. den är bäst! 
Nu är det plötsligt kul att gå till sklolan!
Behöver aldrig känna: "Hjälp! Nu måste jag klä mig så jag blir accepterad! måste va någon annan för mig vill de inte ha! " eller liknande, många kämpar fortfarande med detta, jag vet hur det känns.
Men nu behöver jag inte känna så längre. Min klass är underbar, min skola är underbar och det kändes helt sjukt att jag inte behövde vara på ett visst sätt för att "passa in". Nu är det så att man ska va sig själv. alltså ska man va udda, för ingen är likadan och så ska det vara!
 
Det är svingött, och till alla i ES1d som läser detta,
ni är bäst! tycker om er!
 
 
Skryter inte lite om min klass och skola känner jag ^^ men det är så värt att skryta om,
för jag har det toppen och jag mår bra av att gå i skolan för alla är så härliga.
 
det ville jag säga idag! :)
 
Kom ihåg att respektera varandra, acceptera varandra och var er själva, för då blir stämningen runt er som på Per Brahe i Jönköping. Alltså SVIN-GO!
 
tack för mig! ^^
 
//Fia
 
 
Igår hade vi lite tråkigt på lunchrasten så vi började gå omkring i Jönköping.. tillsist kom vi till en lekpark och det ni ser på bilden är vad som hände. Det stannade även en turistbuss med japaner vid oss och började ta kort.. lite udda, men detta är vi. vi är esteter, det förklarar saken säger vissa. Detta är dock inte hela klassen, bara en del, men det var kul. ^^


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0