En kort sammanfattning av vad jag tycker är gött!

Halloj på er fina människor! :D

 

Tänkte skriva lite om vad jag har på hjärtat idag,

och det är fakiskt inte överdrivet mycket (tror jag) så jag hoppas att ni orkar läsa ;)

 

Dagen har varit go, har haft första pianolektionen för terminen,

plus lite tråkiga lektioner och efter det en go eftermiddag med fika på thimons med Linn och Edvin,

ni som inte vet vilke det är-dom är hur goa och snälla som helst! mysiga människor helt enkelt, sen hängde jag med Linn som skulle klippa sej, och sen kom jag hem till den "lugna vrån", hemmet, där jag just dansat mej genomsvätt till underbar musik. Typ som kapten röd, Jason Mraz, Miss Li, Stevie Wonder, Veronica Maggio... ni vet feel-good-musik som jag snackat om tidigare ;)

 

varför inte skriva ett vittnesbörd från sommaren som gått, eller egentligen... varför ska jag det?

HELA MITT LIV ÄR JU ETT VITTNESBÖRD!

 

Se på dig själv, se på alla andra runt omkring dig, visst är alla fina på sitt sätt?

och varför?

jag tror att det är för att varje människa, ja, du också, har något av Gud i sig.

sluta inte läsa, för jag tror faktiskt att det är sant.

varför tror jag detta? jo, det är jag ett bevis på.

Alla som känner mig väl vet att jag är född och uppvuxen i en kristen familj,

och visst, kyrkan har alltid varit en självklarhet för mig, men min egna personliga tro har inte alltid varit så stark som den blivit och blir nu.  min tro växer för varje dag som går, ocg den började växa på den första ungdomskonferansen jag var på. DET LÄT TRÅKIGT tänker vissa, ungdomskonferens.. sure..kul. men det är inte direkt att man åker till ett höghus, alla bär kostym och sitter vid ett lååångt träbord i ett vitt rum och diskuterar vad de tycker är viktigt i livet. En konferans är där det händer grejer med ens hjärta! Man umgås med goa människor, lyssnar på schyssta predikningar, sjunger lovsång, spelar kanske lite spel och kanske lyssnar på fett goa band. Det är ungdoms konferenser, och så fort man kommer in till själva lokalerna/kyrkorna där det är så känner man redan från start att det är skön stämning där! ni skulle fatta om ni åkte på en kristen ungdoms konferens eller ett kristet ungdomsläger någon gång, det är något annorlunda med alla. det är något annorlunda med atmosfären. Vaddå kanske du tänker? jo, svaret är enkelt. Det är inte bara mysiga ungdomar som hänger där, det är även JESUS! Han hänger där! det är hur gött som helst! och genom att alla har en liten bit av Gud inom sig så får alla dessa ungdomar en speciell conection med varandra liksom, om ni fattar hur jag menar.

aja, blev en lite konstig text, men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Vill sluta med ett citat från en mycket fin låt som var världens hit för ett tag sen:

 

"Tell that someone that you love just what you're thinking of,

if tomorrow never comes."

 

alla har nog typ hört den låten vid detta laget, men det är faktiskt tänkvärt.

För om imorgon inte kommer, vet dom du älskar att du älskar dom då?

låt dom känna sig älskade, visa att du bryr dej om dom vettja!

 

Nu ska jag ta en kopp te och sen krypa till kojs för att sedan vakna upp till en ny dag med nya möjligheter! :)

 

Blessings.

 

//Fia

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0