höstigt och mysigt!

Hej folket! :)
 
Hoppas allt är bra med er och att ni inte fryser ihjäl ute i höstvädret!;)
 
Satt och funderade på vägen hem idag på bussen..
Hur kan man tro att allt detta kom till genom en slump?
 
de fina färgskiftningarna mellan gult, oranget, grönt och rött, 
den klarblå himlen,
det gröna gräset,
de fina människorna,
allt. 
 
Hur kan man tro att något så vackert,
något så otroligt välskapt kan vara gjort av en ren slump?
 
Hur kunde t.ex. blommor skapas ur slumpen, 
olika färger, olika DOFTER, olika smaker på vissa, 
en del växter och blommor kan man använda till kryddor,
hände bara det genom en slump?
Eller ville Gud kanske att vi skulle få lite sting i maten?? ;)
 
Jag tror Gud skapade världen.
Jag tror inte den kom till genom en slump och alla bara "råkade" vara så fint skapat.
 
Det går inte riktigt ihop i mitt lilla huvud.
 
Visst, jag är bara en människa, jag är inte högutbildad och smart,
men jag är säker på att så komplicerade grejer som kroppen, t.ex. ett öga,
det kan inte ha utvecklats från alger. så dum är inte jag.
 
Ursäkta om jag förvirrar er som tror på evolutionsteorin,
men förlåt, jag tror inte på den.
 
Jag tror inte på att du är en slump.
Just du ja, du som läser.
Jag tror inte att du är en slump,
jag tror inte du är något som bara kom till från intet genom att omvärlden förändrades.
det tror inte jag.
 
Jag tror att DU är skapad för en anledning
och jag tror att Gud har skapat dig.
 
Står ni och kollar på ett konstverk och tänker "det har nog gjort sig själv."
Jag tycker världen är ett konstverk,
det är bara vi som har förstört allt det fina med industrier, som visserligen är jättebra, men de passar inte in i det vackra tycker jag inte.
 
Om vi bara öppnade ögonen så skulle vi fatta hur vackert allt är,
att det är ett konstverk.
 
Som sagt, står ni och kollar på en tavla och tänker:
"Wow, den var fin, undrar hur den bar sig åt för att skapa sig själv!?"
så tröga är vi inte, trots att vi bara är människor, vi tänker:
"Wow, vilken duktig konstnär!"
 
Det säger jag om Gud,
se er omkring nu,
kolla på träden,
vilka färger!
Vilken konstnär Han är, tycker ni inte det?!
 
Så fett cool är Han, vår Farsa i himlen. 
Han är as cool och sjukt duktig på att skapa,
Han är väldigt kreativ,
och jag tackar Honom varje dag för att Han skapat världen jag lever i, så fin.
 
Han är en konstnär,
det kan man se året om.
 
Har du tänkt på det?
 
 
Blessings.
 
lägger upp en gammal vårbild, jaa.. våren är också vacker, så ser man alla fina blommor och allting.
Gud har så sjukt go fantasi!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0