Samma grej.

Tjena folks! :)
 
Kom på en liten slags liknelse igår.
En liknelse med datorer och kristna
-svin skumt! jag vet! ^^
 
Men jag kom på när min dator blev helt urladdad att jag verkligen inte kan använda den förrän den laddas igen.
Då taänkte jag, tänk dator som en symbol för människan. För att Gud ska kunna använda någon måste den va fylld av Honom för att göra det Han kallar den personen till att göra.
 
Om då den människan blir urladdad, alltså har gett av sig själv genom att visa kärlek och respekt och bett för folk och utfört en uppgift Gud gett den, så orkar man inte efter ett tag. Tänk då att du ser symbolen "3% kvar av batteriet"
 
Då måste man laddas om, få ny kraft av Gud för att orka med sitt liv, 
alla behöver "laddas om".
Inte bara av Gud, utan av alla människor.
Annars slutar det med att man blir urladdad, vilket inte är så jättebra precis.
Då kan man komma in i en depression, eller ännu värre.
 
Man behöver fyllas på med t.ex. kärlek för att ge kärlek.
Man behöver ha något för att kunna ge något.
 
Man måste va laddad,
och man kan inte va laddad hela tiden,
det är därför vi måste finnas där för varandra.
Be om hjälp, be om kraft, be om kärlek.
 
Vi behöver varandra och vi behöver Gud,
annars kommer batterisymbolen va röd ganska ofta.
 
 
Det var de jag ville skriva denna morgon.
 
Ha en toppendag folks!
 
 
Blessings.
 
 
//Fia
 
 
som i Peter Pan, vi behövde varandra för att orka med, vi skapade en helhet som blev underbar,
vi var beroende av varandra, och det är vi nu med. Även om vi inte sätter upp livet som en musikal;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0