sluta döma varandra.

hej folket.
 
tänkte citera Matteusevangeliet lite,
I Matteus 7:1-3
 
"Döm inte, så blir ni inte dömda. Ty med den dom som ni dömer med skall ni dömas, och med det mått som ni mäter med skall det mätas upp åt er. Varför ser du flisan i din broders öga när du inte märker bjälken i ditt eget?"
 
Matteus 7:12
"Allt vad ni vill att människor ska göra för er ska ni också göra för dem."
 
jag tror faktiskt att Gud vet bättre än oss. Det tror jag faktiskt. väldigt mycket.
Och Han har skapat oss,
varför i HELA VÄRLDEN ska vi BETYGSÄTTA HANS SKAPELSE?!!
 
Gilla om du tycker jag är snygg.
Gilla så skriver jag vad jag tycker om dej i chatten.
Gilla så betygsätter jag ditt utseende.
 
Gud, Han borde väl ändå veta bäst när det gäller betygsättande på son egen skapelse?
SLUTA DÖMA VARANDRA!
alla är unika och alla är MVG-barn när det gäller att vara unik, vacker och helt underbar.
 
Om det är någon som ska döma folk, så är det Gud, inte VI! för sjöen, vi är bara människor! vi fattar ingenting när det gäller skönhet eller något, den enda som vet något om äkta skönhet är Gud och Han skapade alla så vackert Han kunde.
 
Sen så började vi plötsligt döma varandra.
 
och varför?
 
jag förstår inte.
 
Visst, det är svårt att inte göra det, men jag har insett nu hur fel det är,
det är allmänt helt sjukt att vi kan göra något sådant.
 
Om man behöver hjälp med sin självbild så lägger man inte upp en status där det står "gilla om du tycker jag är söt." , tror ni verkligen att det håller?! 
 
För stunden ja, för livet: NEJ!
 
Väx upp människor, alla är fina som de är och sluta betygsätta varandra.
 
Den sannan skönheten finns på insidan, i hjärtat, 
och alla är skapade vackert både utvändigt och invändigt.
 
Det är därför vi ska sluta döma varandra, för allt som räknas är vad Gud tycker,
och Han älskar oss och tycker om oss precis som vi är,
därför ska vi inte ändra på oss på något sätt!
 
Tvärtom.
 
Vi ska ge varandra komplimanger.
Säga peppande saker så inga dåliga självbilder ska få förstöra fler människor!
 
Vet ni att vi i norden är några av de mest självkritiska i världen?
varför vet jag inte, men jag läste det någonstans,
och det är därför vi behöver dedär komplimangerna.
dedär orden som bara gör ens dag liksom.
 
vi behöver det.
 
vi vill inte att folk trackar ner på oss eller att någon betygsätter oss innerst inne,
vi är människor. vi behöver kärlek och omtanke för att överleva.
 
 
sluta alltså döma varandra, den enda som ska döma om någon är Gud.
 
och vet du?
 
Jag tycker du är vacker.
 
juste, precis du som läser just nu,
DU ÄR VACKER PRECIS SOM DU ÄR! 
 

Gud välsigne er.
 
 
//Fia
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0