två SMÅ utamingar som kommer göra STOR skillnad!

Hej på er alla!
 
Tankarna väcktes i mig vid nyår om dedär "bönelådorna" som står i varje kyrka och finns i varje församling.
har ni ens lagt märke till att dessa verkligen FINNS i VARJE kyrka?
det gör dom.
 
Började fundera lite.. varför används dessa så dåligt?
Jag vet i alla fall att jag aldrig lagt en lapp i bönelådan i min kyrka,
och det är egentligen ine för att jag inte velat,
det är mer för att det känns som att "ingen gör det".
 
Tänk om vi,
i alla församlingar i Sverige,
började öppna ögonen,
se problemen i vårt samhälle och bland våra medmänniskor,
skriva ner allt detta och lägga i bönelådorna.
 
vi skulle få se skillnad tror jag,
för bön gör SÅ STOR skillnad!
det vet jag,
för att be är inte bara att rabbla massa ord,
det är att prata med Gud!
Ha en dialog, inte en monolog.
 
Så jag utmanar er lika mycket som jag utmanar mig själv och min församling,
låt oss BE för Sverige!
 
 
alla vi som följer Jesus snackar om en eld,
en eld som tänds i ens hjärta efter t.ex. en bra predikan/ett läger/ett bibelord,
denna eld gör att man verkligen börjar BRINNA efter mer av Gud och
man blir så peppad på ett liv i Hans fotspår och att göra SKILLNAD!
Hjälpa till att sprida Guds rike!
Jag har denna eld i mig nu,
men vet ni?
Vi lever i motvind.
från alla håll och kanter i vår värld så försöker saker och människor blåsa ut denna eld och få dig att bli som alla andra och leva ett helt "normalt" liv. Släcka elden så att du åter igen går in i dina rutiner och din vardag. Stoppa dig ifrån att sprida Guds rike.
Men vet du?
Det är vårt jobb att hålla elden brinnande! vi är både dag- och nattvakter för vår eld inom oss!
vi måste se till att ständigt hålla kontakten med Gud!
genom att t.ex.
snacka med Honom,
se på predikningar på nätet,
gå till kyrkan,
hänga med dina kristna kompisar och diskutera tron,
alla behöver vi detta för att få vår eld att överleva i världens storm!
 
 
Det är min andra utmaning.
Att vi ska våga hålla elden vid liv,
för det är inte Gud som lämnar oss när elden slocknat,
det är VI som tappar fokus!
 
Så, kära syskon,
 
få bönelådorna aktiva,
be för de som har det svårt och hjälp människor så mycket du kan.
Sprid glädje, sprid kärlek, visa respekt för alla runtomkring dig, med andra ord: var en sjukt bra medmänniska.
Om du ser ett problem i ditt samhälle som du kan åtgärda, be och försök. Om det inte går, fortsätt be och be någon om hjälp. Gud är med. "Är Gud för oss, vem kan då vara emot oss?"
 
Ta hand om din eld, och om den har slocknat, KÄMPA för att få liv i den igen!
Jesus är världens ljus, hur ska vi kunna lysa som Honom om elden i oss har slocknat?
så KÄMPA! det är värt allt motstånd, tänk på att vi lever i motvind.
 
Skickar med er även ett tänkbart ord,
förresten! detta är inte lätt, det vet jag. Det är ganska svårt att plötsligt leva efter detta FULLT UT som man måste göra, men, det avslutande ordet:

"Never forget that only dead fish swim with the stream."
 

Gud välsigne er syskon,
och ta åt er av detta,
och vet ni?
2013 kommer bli ett FETT år med GUD!
 
så låt oss visa vem som är Kung detta året,
vem som är vår Farsa!

Amen.
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0