Allt det vackra. Gud har gett oss en uppgift.

Är helt mållös. Helt tagen.
Finns inga ord för att beskriva mina känslor och tankar just nu,
men jag ska försöka.
 
Gud berör och möter mig på nya sätt konstant
och jag har verkligen bett för att jag ska kunna se Hans skapelse ur ett nytt perspektiv.
Att Han verkligen ska få mig att inse vad Han har skapat för VÅR skull
och hur underbart det är. Jag har helt enkelt bett om förståelse.
 
Idag, för ca en och en halv timme sen så kände jag hur jag skulle gå ut på promenad.
Det var grå himmel och fuktigt i luften, kändes som det skulle börja ösregna när som helst,
men jag tog på mig mina blommiga gummistövlar och traskade ut på en lantväg jag brukar gå vid.
Så fort jag kom ut fylldes jag av en känsla jag inte kan beskriva. Jag bara kände en sådan SJUKT stark Gudsnärvaro! Allt jag såg, allt jag hörde, allt jag upplevde, allt lovsjöng Gud!
Fåglarna som flög, daggdropparna som låg i gräset, löven som hängde i träden och blommorna som blommade
-Allt bara sjöng ut Guds lov! Det var som om världen hade förändrats, Gud har verkligen fått mig att SE världen!
Jag sitter nu här framför datorn och försöker beskriva detta underbara, allt det vackra, all den kärlek Gud har skapat allt detta med, men jag hittar verkligen inte orden! Allt är bara för vackert, så vackert att inga ord på något språk kan beskriva det!
 
Jag har nu kommit hem efter att ha gått runt och bara njutit. MEN detta är inte det enda Gudsmötet jag fick på min promenad! Han talade till mig hela vägen! Det mäktigaste var när jag skulle gå tillbaka, för då gick jag förbi ett hus där en hund bara rusade ut och började skälla och springa, men sen stannade den upp och fortsatte skälla och hålla på.. Jag vet inte hur ni är, men när en hund kommer springandes och skällandes mot mig så blir jag lite smått rädd. Hur kan då detta vara ett gudsmöte?
Jo, sen kom ägaren ut, helt chockad.
"Hon skäller aldrig, jag är verkligen helt chockad! Hon är ingen vakthund eller något, hon är jättesnäll!"
Sen hälsade jag på hunden och gick vidare, men sen kände jag hur Gud sa till mig:
"Sofia, klart hunden skällde. Den blev ju rädd för armén av änglar du är ute och går med. Det var inte dig hunden skällde till, den såg armén av ljus."
Ehm... Gud? Vad menar du nu? Är jag ute på promenad med en hel armé av änglar runt omkring mig? Vad menar du? Tankarna snurrade, och Gud svarade genom en sjukt häftig bild.
 
Jag såg hur jag gick på vägen där, men hur det stod uppraddat med jättemånga lysande och skinande änglar med vapen i sina händer. De stod framför mig, bakom mig och på båda sidor. Hela vägen lyste av deras ljus.
 
Sen hörde jag det fantastiska. En uppmaning från Gud till alla oss kristna, och detta låter knäppt, för ingen människa kan förstå hur stort detta är, men Han sa:
"Jag har gett dig ett uppdrag, Sofia. Att skicka ut dessa änglar dit där de behövs. När du ber för något, sänder du en ängel dit och ställer det till rätta, så be och sänd ut mina änglar." 
Jaha Gud, ska JAG sända ut DINA änglar? Det är väl du som ska göra det? Svarade jag lite tankspritt tillbaka.
"Sofia, jag har ju redan sänt dem. Jag har sänt dem till alla er som tror på mig, för att ni, var och en, sedan ska sända de vidare. Det är er uppgift. Jag håller på att starta en väckelse, jag håller på att förbereda för den stora dagen, och jag ber om er hjälp att sända ut mina änglar. Det är er uppgift."
 
Vi har fått en uppgift syskon. Vi kan förändra världen tillsammans med Gud,
så vad säger ni?
 
LET'S DO IT!
 
 


Kommentarer
Sara

Hej Sofia! Det här är min första gång som besökande här, men jag måste säga att det var en helt fantastisk första gång! TACK för att du förmedlar Guds ord och ditt liv med Jesus. Det ger otroligt mycket ska du veta! :) Och ja, LETS DO THIS!!

Guds frid! :)

Svar: Gud välsigne dig syster! :D Underbart att du läser och blir uppmuntrad! Du är så otroligt älskad och just där du sitter nu finns en armé fullt med änglar som väntar på att du ska skicka ut dem! :D halleluja, Gud är SÅ god! :D
Frid!
-sofiadelhag.

2013-05-19 @ 22:23:06
URL: http://saramariasamuelsson.blogg.se
Ida

AMEN AMEN AMEN! TACK JESUS! WOW! DET ÄR SÅ SSANT! ursäkta caps lock men måste uttrycka min tacksamhet till Gud över denna underbara uppenbarelse du fick!! Herren är med dig och välsignar dig! Ja Herre kommer med sin väckelse! Vi behöver rusta upp oss och vara beredda! Halleluja! Herren välsignar dig och vägleder dig! Skicka gärna ett mejl till mig skulle gärna vilja prata med dig , har följt din blogg lite fram och tillbaka!

Kramar syster Ida

Svar: Hej min syster! :D UNDERBART, ELLER HUR?! :D Gud är så otroligt god! Det är helt stört! Gud välsigne dig! :D hör av dig om du vill snacka, finns tillgänglig mest på facebook, så lägg till mig där vettja! :D VÄCKELSEN KOMMER! :D HELT UNDERBART! :D HALLELUJA! :D Kram!! Gå i frid!
-sofiadelhag.

2013-05-20 @ 14:11:52
Mathilda Fagergren

AMEN!
Snart är väckelsen här, oh Gud vad vilängtar!

Tack Sofia för att du delade detta, det uppmuntrar mig så mycket till att be ochverkligen tro att man kommer att få svar! Du uppmuntrar mig till att be precis som du gjort!
Tack!

Svar: Amen syster! :D Underbart att du tog dig tid att läsa, för detta har inte Gud bara sagt till mig, det har Han sagt TILL DIG OCKSÅ! :D Han är så god och Han är så närvarande! Alltid mycket närmre än man tror! :D Gud välsigne dig, du sprider Guds rike genom din bön! :D Frid!
-sofiadelhag.

2013-05-20 @ 15:53:58
Emma S

Åh vad härlig text!
Så otroligt bra och peppande! Man blir verkligen supertaggad på att fortsätta be och vara med Gud!
Säger som Mathilda, tack för att du delade med dig av det här!
AMEN!!

Svar: GUD ÄR SÅ GOD! :D Det var verkligen helt otroligt att uppleva allt detta, för jag såg en glimt av Sveriges framtid! :D Väckelsen är verkligen på väg med stora steg! :D Gud välsigne dig syster! Sluta aldrig be! :D
-sofiadelhag.

2013-05-20 @ 18:11:42
Mattias Lundqvist Kristinehamn

Det är underbart att läsa detta, jag blir så GLAD!
Jag har också under den senaste månaden fått komma Gud väldigt nära! Han talar till mig om att vi måste visa kärlek till varandra att vi måste älska varandra, när vi gör det så kommer folk runt omkring oss att säga: Kolla! Dom älskar verkligen varandra! Vi måste visa på Jesus kärlek genom våra relationer till varandra och till människorna runt omkring oss!
Han är också väldigt tydlig med att säga:
Det är dags nu VAKNA! Vakna upp och gå med din speciella gåva som jag lagt i dig tillsammans med mig. Det är inte svårare än att säga så här: Jesus jag är här nu använd mig. Den Helige Ande ska hjälpa oss med våra gåvor, han ska även hjälpa oss att vara vakna. Om vi går tillsammans med Jesus och den Helige Ande som hjälp kommer större saker hända större än vi någonsin skulle tro att vi skulle få vara med om.

Det är den underbaraste månaden i mitt liv alla kategorier. Gud väcker upp oss nu för att vi ska sprida kärleks budskapet vidare så att fler människor kommer till tro på honom.

Gud Välsigne dig och alla som läser detta Sofia!

Svar: Precis så jag upplevt att Gud sagt det till mig också! :D Helt otroligt hur Gud arbetar i allas hjärtan här och nu! Han har verkligen startat ett stort och underbart jobb här i Sverige! Han är så otroligt god och jag är så glad att du skrev detta! :D Underbart att Han talar till oss alla på samma sätt! :D Har hört från alla håll och kanter att de känner hur väckelsen är nära och hur den kommer starta bland Sveriges kristna ungdomar och sen sprida sig överallt! Guds kärlek kommer att spridas som en våg över Sverige och vi kommer vara med och starta vågen! ÄR DET INTE FANTASTISKT? :D
Gud välsigne dig broder!
-sofiadelhag.

2013-05-20 @ 19:03:35
Isabelle Eriksson, Ljungby

Sofia!! Din blogg är så bra! Suttit o läst nu ett tag och man får så mycket ny kraft. Behövde det verkligen. Och åå så sjukt härligt. Han är så stor, så awesome! Tack för att du skriver! Du ger verkligen någonting o det får en att längta efter Gud ännu mer. Lets do this! :)
Kram o bless till dig! /Bella

Svar: Amen syster! :D Helt underbart! Gud är så underbart god och jag älskar hur Han kan sprida sitt rike här på internet också! :D Det är egentligen inte mig du ska tacka, det är Gud! Jag är trots allt bara ett redskap i Hans hand! Helt underbart att Han kan använda oss överallt till att sprida Hans rike! Yeah, let's do this!
Gud välsigne dig Bella! :D
-sofiadelhag.

2013-05-21 @ 16:05:23
Mattias Lundqvist Kristinehamn

Ja! Det är helt Fantastiskt!! Jag är glad att jag får vara med :-)

Lets do this!

Gud välsigne dig!

Svar: Yeah! AMEN! :D
Gud välsigne dig!!
-sofiadelhag.

2013-05-21 @ 21:55:50
Elisabeth

Åh vad glad och peppad jag blir av att läsa detta :D Tack Gud <33 Och tack Sofia för att du delade med dig av det här!! :D Kram!

Svar: Jaa, Gud är så god! :D Frid till dig syster! kram!
-sofiadelhag.

2013-05-22 @ 09:29:02
Stina

Hej, läste inlägget om änglaarmen igår efter att en kompis berättat om det för mig. Är själv kristen och detta berörde mig till djup glädje. Jag visste inte att jag behövde höra detta men nu så tror jag att Gud visste att jag behövde läsa detta. Tittade runt lite på dina andra inlägg och läste den om hur djävulen försöker få kontakt och lura oss och då tänkte jag såhär: Om alla vi med en arme av änglar ber för människor som inte tror än, så skickar vi ut en massa änglar och bygger på deras armeer och ju fler änglar som finns runt varje människa desto svårare blir det för djävulen att komma nära den personen, så jag tänker skicka ut änglar till behövande!

Svar: Du är så vis syster! Har inte tänkt på det, sjukt najs! :D Det är så sant, ju mer vi ber för folk, ju mer änglar kan vi bygga runt dem! Änglarna får kraft genom våra böner, och demonerna får svårare att ta sig in i personens liv! Du tänker så rätt Stina, fortsätt be! Gud är med dig! :D Frid!
-sofiadelhag.

2013-06-01 @ 15:01:39
Julia

Jag kollade runt lite på din blogg nu och så hittade jag detta inlägget, kan inte riktigt hitta ett ord som uttrycker hur stort detta är, men typ WOW iallafall!!!!! Känner inte dig men din blogg gör mig så pepp på livet och Gud och allt vad det innebär! Tack för att du delar!

Svar: Wow! Fy va härligt! :D härligt att du läser! Gud välsigne dig! :D
-sofiadelhag.

2013-09-25 @ 20:29:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0